انا كان عندي قريبه ليا كانت من الناس المقربين ليا (جدا جدا جدا) دخلت بيتي وعاشت معايا وكانت اكتر من اختي بس للاسف هيه وزوجها غدروا بينا انا وزوجي غدر وخيانه كبيره وانقطعنا عنهم طبعا كان ده ليه تأثير نفسي ومادي كبير علينا جدا ..

وقفت جنبي فظروفي النفسيه الصعبه صديقه وحيده ومقربه جدا جدا ليا وساندتني معنويا ونفسيا بس صديقتي دي تعرف قريبتي انا كنت عرفتهم ع بعض وفضلت ع تواصل معاها وزيارات ومقابلات ولما طلبت منها انها تبعد عنها لاني مش هاكون مرتاحه في علاقتنا مع بعض رفضت وقالتلي انها صاحبتي زي ماانتي صاحبتي مع العلم ان انا اللي عرفتهم ع بعض.. كنت بقولها انتي مازعلتيش ع زعلي وقبلتي الظلم والاذي ليا عادي مع العلم اني كنت معاها في اصعب ظروف حياتها كتف بكتف وكنت اقدم لها افضل ماعندي من مساعده ومسانده وحب وعطاء في الوقت اللي كانت قريبتي بتتهرب منها ولا تسأل عنها ولا عن اخبارها ولما صديقتي خلصت ظروفها الصعبه رجعت قريبتي تتواصل معاها وتتقرب منها اكثر من قبل .. وكانت دائما صديقتي تكرر لي ان قريبتي ميتزعلش منها وانا معملتش فيها حاجه وحشه بالرغم انها تخلت عنها في ظروفها الصعبه.

بعدها قررت الابتعاد عن صديقتي لان علاقتنا تؤذيني نفسياً وصارحتها اني هابتعد لهذا السبب واني كنت جنبها فظروفها الصعبه بس هيه تخلت عني فظروفي الصعبه وكان ردها انها لن تسامحني ابدا لأني اذيتها بالكلام وانها غلطت انها كانت تخبرني بأنها ترى قريبتي او تزورها ؟ وان الموضوع لا يستاهل كل ما افعله ؟

عندي احساس اني حزينه ع نفسي لما اهدرته من وقت ومجهود وحب لأشخاص لا يقدروا ما فعلته لأجلهم..

واحساس انني تعرضت للإستغلال النفسي والمادي ..

واصبحت لا اثق في احد ابدا..