السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إخواني وأخواتي

أنا جديدة هنا وحبيت أول مشاركة ليا تكون عن شي غير حياتي جزريا بمعنى الكلمة.

ألا وهو قناة z American English لصاحبها فخر العرب مستر إبراهيم عادل

الشخص الجميل ده بيدرس اللغة الإنجليزية من 2018 بشكل احترفي وفريد من نوعه متضمن كل مهارات اللغة من قواعد, قراءة, استماع, صوتيات, محادثة وغيرها القناة حاليا عليها أكتر من 7 مليون مشترك ومصنفة من قبل يوتيوب إنها أكبر وأفضل قناة لتعليم اللغة بالإضافة للتطبيق الروعة اللي حضرته مبرمجه الذي يحمل نفس اسم القناة ذا أمريكان مبرمج بشكل احترافي ولكل درس اختبار بحيث إن الشخص يتعلم بطريقة صحيحة ومرتبة لأن الكورس مبني على بعضه وعلاوة على الجمال ده كله إن فيه شهادة مجانية ومعتمدة وتقدر تحصل عليها عند نهاية كل مستوى وعشان أكون صريحة لسه لم يحصل عليها أحد حتى الأن كنا منتظرين لما الموقع يتم إنشاءه عشان التواصل هيكون من خلاله وبالفعل تم إنشاءه منذ شهر مارس وإن شاء الله ميزة الشهادة هتضاف في القريب العاجل.

ومع كل هذا المجهود لم يتوقف فخر العرب عن تقديم المساعدة للوطن العربي أجمع بل أنشأ قناة جبااااارة بمعنى الكلمة عليها الكثيييييير من اللغات وكل فترة بيضاف لها لغة جديدة وعلى حسب تصويت المشتركين وفيها حوالي 10 لغات بما فيهم الإنجليزية بشكل بسيط بحيث لو طفل عنده 5 سنوات يستوعب الدروس وكمان اللغة العربية الفصحى وحضرته جايب مدرسين من أمهر الأساتذة, مستر إبراهيم في بداية القناة درس الاسبانية والصينية والإنجليزية ولكن ترك الاسبانية والصينية مؤخرا واكتفى بالإنجليزية نظرا للوقت ولكن المدرسين اللي مختارهم بيدرسوا بنفس أسلوبه الممتع. وكمان يوجد تطبيق خاص بطليق.

وبعد كل هذا العطاء لم يتوقف فخر العرب عن تقديم الإنجازات وبيجهز لأقوى وأكبر مشروع برمجي في الشرق الأوسط كيان برمجي كامل لا مثيل له إن شاء الله هيكون شئ يكسر الدنيا وعن قريب.

بجد أنا مهما قلت ومهما شكرت عمري ما هوفي حق الراجل ده& فخر العرب غير حياة ناس كتير للأفضل وتحمل كتير عشان خاطر يقدم لنا كل ده. ياما في ناس حاولت تهكر قناته الأولى ولكن بكرم الله أولا وخبرته الكبيرة في البرمجة لم يستطع أحد هزيمته وكمان فيه ناس حولت تشتري القناة بمبالغ مغرية ويكونوا شركاء فيها والشهادات تكون مدفوعة بس فخر العرب رفض.

وزي ما قلت مهما أقول لا أوفيه حقه.

مستر إبراهيم مش هتتعلم منه لغات فقط لكن هتتعلم منه الكثير من القيم والمبادئ هتتعلم منه تكون إنسان بمعنى الكلمة إنسان اتولد عشان يعمل حاجة مش صفر على الشمال#@#@

انتهزوا الفرصة وتعلموا منه وأرجو لكم التوفيق والنجاح

دمتم بخير.