السلام عليكم أنا جهاد  راح اكتب تلك الرواية يارب تعجبكم 

تبدا بفتاه مرحه تمشى مع صديقتاه تلى هى فتاه محجبه تحب اخوها وصديقاتها الوحيدة ورقية وهى ليست لديها سوى اخها الذى بعد موت ابوها وامها تغير معها ولكنها تعرف انه يحبها كثير تلى فتاه متوسط الحجم شعرها اسود وعينا تلين بلون البونى ولديها جسم متناسق وعندما تبتسم تظهر غمستها روقية فتاة هديه تحب تلى كثير لديها اب وام ولكنهم منفصلين وهى تعيش مع اموها وعندما يكون وقت الاجازة تذهب لتلتقى بوالدها شعرها لونه بني وايضا لديها بياض وجسد مثل تلى وعيونها لونها مثل 👀البحر نعم عيونها زرقوتان تلى /ايه يا روقيتى زعلانه ليه  . روقية /مفيش بس امى مش عيزانى اخرح كتير وعيزانى اتجوز وجيبالى عريس تلى / هى امك دي لسة مافلتشى الموضوع روقية / بس بقة بس يلا علشان عندنا انهرد استاذ احمد ده أستاذ صعب اوى . تلى / احمود ده رخم رخامة وخسوسا معاية كانو متساسدنى روقية / تب يلى علشان نلحق ابل ميوسل. تيجى عند شركة كبيرة كان الموظفين بيتكلمو عن المدير الجديد الفتاه 1/ بيقولوا المدير ده صعب اوى وكمان مبحبش البأسرو فى شغلهم الفتاه2/بس بقول جميل اوى وعند بسه بتخلى اي وحده بتحب الفتاه 1/اسقوتى شكل المدير الجديد وسل عند تلى فى المدرج الجامعه تلى يا عبصمد ده الاستاذ اخمد وصل هينفوخنا تب يلا انا اقول اي عذر دخلت تلى ورقية الاستاذ احمد/ ايه الاستهتار يا انسه منك ليها هو مفيش حد يعرف الان عليكم روقية / انا آسفه يا استاذ بس عما لاين حاجة توصيل علي الجامعه تلى بغضب مكتوم/ايه يا أستاذ احمد ماانت الجاي بدرى انت علينا الساعة التسعة الساعة دلوقتى تسعة الا خمس يعنى حضرتك جاى بدرى أحمد بغصب مكتوم / سماح المرادى علشان دى اول حصة بس ابل ما اكون هنا لازم يكون كل واحد فيكم يكون موجود تلى لسه هتكلم روقية التلها خلاص بقا مش يلى يا تلى نعديها تلى بغضب /ماشى بس لو اتكلم تانى ولاهى لذعلو  روقية / ماشى يلى نرجع تانى عند شركه يتخل بثقه اصاد كل ال فى الشركه ومعا واحد ميالش عنه فى جمال السكرتيرة شرفتنا يا مستر ادهم  . ادهم / تعلى ورايا وحتليلى كل الملفات الشركة والحسبات وملفات الشركات الى هيستسمر معانا السكرتيرة / حاضر يا فندم ادهم اخو تلى بحبها اوى يضحى بحاتو لجل انا تعيش وهو وحيد ولدى صديقه الوحيد من ايام الطفولة وهو لا يتركه وهو ايضا وحيد الام ليس لديه اب وهو ايضا بحبه ويعتبر هو ابوه من بعد موت ابو ادهم لدي شخصيه عصابية ليتحمل من يفعل المشاكل ولديه بشر برنزيه وملمحه جميله من يراه يريد انا يكون ملكه ولاكنه يعتز بكل حياته من اجل اخته فقط ولا يفكر فى الزواج نهائين ولديه عينين حادة جدا لم احد يراها يشعر بلخوف لونها اسود وشعره بنى غامق ولدي لحية معتز صاحب ادهم لديه شعر اسقر وعيون عسلية ولايقل عن اهم مرح لكنه مندفع اكثر من ادهم وعندما يغضب لايرى احد وهو يعتبر تلى مثل اخته وهى تعتبره كذلك معتز بمرح/ ايه ياعم ده البنات عنهم طلعه عليك ادهم بغضب/ معتز بطل رخمتك انا مش في بالى حد غير عمل معتز بخوف مستنع / ماشى انا خلاص فقد الامل انى اتجوز هنفضل كده بوزنا في بوظ بعض فى مكان تانى فى غرفه مظلمه كان فيها شخص غضبان وبتواعد لحد الشخص تانى دخل عليه الشخص 1/عيذ ايه يا زفت . الشخص 2/ ياباش بس كل المعلومات الطلبتها عن البنت وصلت . الشخص 1/عرفت ايه عنها الشخص 2/ هى اسمها تلى احمد محمود الشفعى وهى طالبة فى كلية هندسه وابوها وامها ميتين من وعندها 10سنين واخوها المربيها وليها صحبه وحده وهي فى نفس كليتها واما بخصوص اخوها فهو رجل اعمال عند شركة إصدار وتصدير وكان عنده شركه ابل مياخد الشركه ده ولبسبها با عند شركة مشهور  .. الشخص 1/ امشى انت . انا بقى اوريك يا تلى ازاي تلعبى معيا. عند تلى تلى وهى تطلع من مدرج الجامعه روق انا امشى زمان ابيه ادهم وابيه معتز جين البيت هلحق اعملهم اكل. روقية/ اوكى في حفظ الله تلى وهى مشيه شافت بنت اعده تبكي راحتلها فى ايه يا اقموره البنت ببكاء ماما راحت عند ربنا وبابا كنت ماشيه معاه وفجاءه لايت زحمه كتير وبعد كده ملاتش بابا تلى زعلت عل حال الطفلة وهى تتذكر الماضى فلاش باك كانت فيلا كبيره فى مكان ما يقال عنه راقي كانت الفيلا بتملق الضحكات طفلة مرحه عمرها 10سنين بتلعب هى وامها واخوها منتظرين بباهم الام كفاية بقى يا تلى ايه حبيبتى انا معتشى ادره اجرى اكتر من كده تلى ماما يلى كمان شوية قبل مبابا يجى علشان يخرجنا نتفسح ادهم وهو ينزل من على السلم فى ايه يتلى خلاص سيبى ماما ترتاح شوية وتعالى نلعب فى الجنينة عما بابا يجى حاضر يا ابيه ادهم وهو يضحك على كلام اختوه انتى زعلتى طب خلاص انا كنت ناوى اجبلك شكولات وايس كريم تلى بفرحة بجد يا ادهومى بجد يا روح ادهومك الام بسعادة على حنية ابنها ربنا يحفظك يا حبيبي  ادهم وتلى راحو الجنينة وكانو بيلعبو ا لحد مسمعو صوت الباب ادهم بفزع ايه الصوت ده تلى وهى خيفة فى ايه يا ابيه ادهم بخوف على اخته متخافيش خليكى هنا متخروجيش من عندك ماشى بس متتاخرشى حاضر يا روحي  

♥♥♥ مع السلامة وانشاء آلله لو الرواية جابت تفاعل راح انزل الفصل الجديد بعد بكره