هازان ما سابتش يوسف لأنها ما بتحبوش، سابته لأن الوعود خلّصت والفلوس اتسرقت الصراحة المُرة: أغلب الستات بيحبوا الراجل الطموح بس لما يبقى بدون فلوس يرجع طموح بس فقير وده مش كفاية قريبتك سابت خطيبها في أول أزمة، وهازان عملت نفس الشيء السؤال اللي محدش عايز يقوله بصوت عالي هل الست الأصيلة هي اللي تقف جنب راجلها في الشدة ولو العمر كله ولا الست من حقها تسيب الراجل لما تشوف إن حياتها هتبقى أصعب أنا شايف إن كتير من الستات بيحبوا "المستقبل اللي وعدوا بيه أكتر ما بيحبوا الراجل نفسه إيه رأيك مع هازان ولا مع الست الأصيلة
المرأة من حقها إختيار الوضع الذي يمنحها الأمان المادي ، ولكن الرجل يريد أن يشعر ناحيتها بالأمان أيضا. أما حين تسرق الأموال أو تحدث له مشكلة صحية تفقده عمله وتتركه المرأة ، فلا أمان لها. كيف تطلب الأمان و هي لا تمنحه؟
بإعتبار أن الرجل في البداية هو الذي يقدم والمرأة كائن مستقبل، ولكن رأيي الخاص هو بناء حياة على أساس وعود وتوقعات ان الامور ستتحسن فيما بعد هو أمر غير عادل أبداً وغير صحيح.