Dear Colleagues

In an effort further enhance our company’s cyber defenses, I want to highlight a common cyber-attack that everyone should be aware of – Ransomware.

Ransomware is increasingly being used by hackers to extort money from companies. Ransomware is a type of malicious software that takes over your computer to encrypt your files and prevents you from accessing it until you pay a ransom.

Here are some simple things you can do to avoid a ransomware/malware attack

Think Before You Click

  1. The most common way ransomware enters corporate networks is through email or Downloading files from untrusted websites.

  2. Never open an attachment in an email you were not expecting to receive, especially worry of .zip or other compressed or executable file types.

  3. Never Download Files, Crack, hack tool, compressed files, software, from untrusted websites.

  4. Never open URL's that you do not recognize or came from an unknown sender

  5. Watch for email senders that use suspicious or misleading domain names.

we all need to be vigilant in stopping these attacks and keep our internal and external network safe.

If you have further questions about ransomware and how you can help prevent it from infecting Impex's network please contact I.T Department

زملائي الاعزاء

في محاولة لزيادة تعزيز دفاعات شركتنا الإلكترونية ، أود أن أسلط الضوء على الهجوم السيبراني المشترك الذي يجب أن يكون الجميع على دراية به - Ransomware.

يستخدم Ransomware بشكل متزايد من قبل المتسللين لابتزاز الأموال من الشركات. Ransomware هو نوع من البرامج الضارة التي تخترق جهاز الكمبيوتر الخاص بك لتشفير الملفات ويمنعك من الوصول إليها حتى تدفع فدية.

فيما يلي بعض الأشياء البسيطة التي يمكنك القيام بها لتجنب هجوم الفدية / البرامج الضارة

فكر قبل النقر

  1. الطريقة الأكثر شيوعًا لدخول Ransomware إلى شبكات الشركات هي عبر البريد الإلكتروني أو تنزيل الملفات من مواقع الويب غير الموثوق بها.

  2. لا تقم مطلقًا بفتح مرفق في رسالة بريد إلكتروني لم تكن تتوقع استلامها ، خاصةً القلق من .zip أو أنواع الملفات المضغوطة أو القابلة للتنفيذ الأخرى.

  3. لا تفتح أبدًا عناوين URL التي لا تتعرف عليها أو تأتي من مرسل غير معروف

  4. لا تقم أبدًا بتنزيل الملفات ، أو الكراك ، أو أداة الاختراق ، أو الملفات المضغوطة ، أو البرامج ، من مواقع الويب غير الموثوق بها.

  5. شاهد مرسلي البريد الإلكتروني الذين يستخدمون أسماء النطاقات المشبوهة أو المضللة.

علينا جميعًا أن نكون متيقظين في إيقاف هذه الهجمات والحفاظ على أمان شبكتنا الداخلية والخارجية.

إذا كانت لديك أسئلة أخرى حول برنامج Ransomware وكيف يمكنك المساعدة في منعه من إصابة شبكتنا الداخلية و الخارجية ، فيرجى الاتصال بإدارة تكنولوجيا المعلومات